Best in travel 2018

Am ajuns să fac un obicei de a face planul de călătorie la începutul anului (poate chiar mai devreme) iar la sfârșit îmi place să trag linie, să privesc în urmă și să spun ”I did it and I am very proud!” și pentru următorul an să doresc și mai mult. Ăsta e microbul călătoriilor și mi se pare atât de sănătos iar multe dintre surprize vin pe parcursul anului și sunt atât de siropoase încât nu m-aș mai întoarce acasă.

Experiențele mi-au întărit caracterul și mi-au arătat că viața este o călătorie. Fă-o memorabilă!

După cum vă spusesem, în 2017 am plecat definitiv din România iar 2018 l-am vrut mai călător și pot să spun că sunt mândră rău de ce a ieșit. Am ajuns să număr zilele din calendar până la următorul zbor și să mă bucur la maxim de fiecare aventură.

IANUARIE

În ianuarie am trecut serios la treabă și a ieșit o escapadă cu fetele în Italia. Cu un program bine pus la punct și pe gustul tuturor am avut 4 zile în care am mâncat pizza napoletană, am admirat Vezuviu din toate unghiurile (și vai frumos se vede :)) ), am luat țeapă în Insula Capri, ne-am întors în epoca romană în faimosul Pompeii și ne-a mai rămas și timp pentru raiul Coasta Amalfi.

MAI

Iarna trece cât ai zice pește și iată-mă față în față cu prima tură solo la mijloc de mai. Da, prima tură solo și a fost atât de bine. Am fost zen un weekend la Edinburgh. Tot ce înseamnă, regi, prințese, legende, vrăjitorii, copii din flori, ciumă și războaie le găsești toate aici. La o aruncătură de băț e și Stirling care merită o vizită.

SEPTEMBRIE

După 3 vizite în România (sfârșit de mai,iunie și august), septembrie mă prinde iar în Scoția, de data aceasta în Glasgow în formulă de 5. Un weekend plin în care ne-am pus speranțele că monstrul din Loch Ness se va face văzut. Oricât ne-am rugat de el se pare că nu a vrut așa că ne-am vărsat supărarea în pub-ul cu cele mai multe sortimente de whiskey. Dă-i să curgă dacă tot suntem aici!

OCTOMBRIE

Octombrie nu avea cum să iasă mai frumos. A fost o bucurie și un extaz continuu timp de o săptămână,am fost un călător cu capul în nori la propriu. M-am bucurat de o toamnă superbă în Canada la Vancouver. Un program care a înglobat cele mai faine locuri. O zi întreagă și peste 12 km de plimbare în Stanley Park.

În inima Columbiei Britanice nu se poate o zi fără munte și drumeție iar dacă nu ești suficient de obosit merge și puțină adrenalină pentru cei cu rău de înălțime la Capilano Brige.

Vancouver Island e la 2 cm mai încolo pe hartă așa că i-am acordat o zi întreagă. Victoria m-a primit cu brațele deschise și mi-a arătat cea mai frumoasă grădină botanică.

Dacă tot e raiul schiorilor aici nu aveam cum să ratez una din cele mai faimoase stațiuni de schi. Cu un cer albastru și fără pic de nori am avut parte de o zi memorabilă în Whistler.

DECEMBRIE

Anul s-a grăbit să treacă deoarece la început de decembrie m-am trezit din nou la aeroport. Se anunță o călătorie mai lungă împărțită la 3.

Fug la câteva grade cu plus și Porto e casa mea pentru un weekend prelungit. Era la prima vizită în Portugalia și abia am înțeles de ce lumea se întoarce,frumos rău pe acolo. 2 zile am bătut în lung și-n lat orașul iar a treia zi m-am odihnit la un pahar de vin (sau mai multe) direct de la sursă, din Valea Douro.

La nici 3 zile de la revenire din Porto, 4 omuleți fug la aeroport. Destinația? Unde altundeva dacă nu Marrakech? Vacanța asta a fost cu năbădăi dar până la urmă am scos-o la capăt. Orașul l-am vizitat și în deșert am dormit. Asta era planul și ne-am ținut de el în mare parte :)).

Gata cu căldura, e timpul pentru o călătorie la frig. Un Crăciun petrecut în Islanda, țara focului și a gheții. Tânjeam după zăpadă și visam să văd aurore boreale. Ghinionul a început cu faptul că nu am mai prins locuri la Laguna Albastră, zăpadă nu a fost deloc, aurore nu am văzut în schimb ne-am bucurat de Golden Circle, un tur cu peisaje sălbatice, cascade și gheizere.

2018 în numere:

• 26 de zile călătoare în afara Irlandei
  • 8 zile călătoare în Irlanda
  • 12 zile la mama acasă în România
  • 6 țări vizitate (4 în premieră)
  • 1 nou continent
  • 10 bilete de avion (5 companii aeriene diferite)
  • 12 orașe
  • 3 feriboturi
  • 10 cazări diferite (apartament, hostel, hotel, casă de oaspeți, cort)
  • 8 situri UNESCO
  • 43.700 km zburați și zeci de ore petrecute în avion

Vă doresc un 2019 călător și zâmbăreț!