Madeira – sfaturi și cheltuieli

Plecarea în Madeira am așteptat-o ca pe o gură de aer proaspăt și este una din destinațiile care mi-a plăcut cel mai mult. V-am tot povestit pe îndelete ce am făcut o săptămînă pe insulă și pe cuvânt de „zâmbet călător” că nu te vei plictisi dacă alegi să îți petreci următoarea aventură aici.

Probabil te întrebi la ce costuri să te aștepti, cum e cazarea și cât vei scoate din buzunar pentru toată distracția. Așa cum vă spuneam, Madeira este considerată o destinație exotică dar cu toate astea am observat că este o destinație foarte iubită de către cei trecuți de prima tinerețe. Da, am văzut mulți bătrânei care stau și câte 3 săptămâni aici.

Nu aș putea spune că a fost o călătorie low-cost. Șiți că nu prea pun accent pe cazare și prefer experiențele care le oferă locul. Am tras linie la sfârșit de vacanță unde am cheltuit 847.5 euro.

Mai jos vă las cheltuielile defalcate bazate pe un itinerariu de o săptămână

1.Transport – 327.00 euro

Madeira

Vă spuneam că aeroportul din Funchal e unul din cele mai periculoase aeroporturi din lume. Pista de decolare și aterizare este suspendată deasupra oceanului și susținută de niște piloni de beton. Nu mulți erau piloții care se încumetau să zboare aici din cauza pistei foarte scurte.

Ghidul ne povestea că a fost un singur accident aviatic, cel al companiei Tap Portugal. Se pare că avionul nu a reușit să aterizeze în condiții optime din cauza piste foarte scurte fapt ce s-a soldat cu o explozie și decesul a 131 de persoane.

După acest accident pista a fost mărită de încă 2 ori, azi având 2781 m.

Ce am sesizat este faptul că nu sunt multe companii low-cost care zboară spre Funchal. Am văzut Easyjet, Transavia și Eurowings.

Din Dublin singura variantă a fost un zbor cu escală la Lisabona cu Tap Portugal. Avionul a decolat cu întârziere din Dublin astfel că timpul minim de conexiune în Lisabona a fost de mai puțin de 1 oră. Pe când am ajuns la poarta de îmbarcare spre Madeira, nu mai era aproape nimeni :)).

Biletul de avion a fost 283 euro cu compania Tap Portugal cu escală de 1 oră în Lisabona și fără bagaj de cală.

Referitor la transport în comun, nu am folosit decât transferul de la aeroport spre centru care a fost 8 euro. La retur am fost nevoită să iau taxiul pentru că zborul l-am avut dimineața la ora 06.00 am și taxiul spre aeroport a fost 20 euro.

Un alt mijloc de transport a fost telefericul spre Monte. O urcare și o coborâre costă 16 euro dar atenție că se poate combina și biletul de intrare la Grădina Botanică. Mai multe detalii găsiți aici.

2.Cazare – 235 euro

sfaturi și cheltuieli

Am ales hotel Monte Carlo 3* din Funchal. Un hotel nu prea strălucit însă mulțumitor pentru nevoile mele. Priveliștea însă face toți banii. Am avut o cameră single cu mic dejun, iar prețul pentru 7 nopți a fost 235 euro.

3. Mâncare – 140 euro

Madeira nu stă rău deloc nici la acest capitol. Ceea ce a devenit o mâncare tradițională în Madeira (cel puțin pentru turiști) este scabbardfish cu banană. Scabbard este un pește care se găsește la adâncime în Oceanul Atlantic iar Camara de Lobos este un sat pescăresc dedicat prinderii acestui pește.

Am mâncat de 2 ori și recunosc că e interesantă combinația de pește cu banană. Ca și idee, o cină în oraș în zona Velha ajunge la 15 euro/ persoană.

Nu trebuie să ratezi nici poncha – băutura tradițional madeireză. O băutură ce se face din trestia de zahăr cu rom, lămâie și miere. Să nu uităm că suntem pe teritoriu portughez iar delicioasa pastel de nata își are locul de cinste și aici pe insulă.

4. Intrări obiective turistice + tururi + alte cheltuieli 145,5 euro

Madeira

Per ansamblu nu mi s-a părut că am cheltuit o avere pe tururi și intrări. Evident, cea mai bună variantă este să închiriezi mașină, astfel nu ești legat de nimic dar și varianta cu tururile are părțile ei bune.

În Funchal am plătit intrare la Grădina Botanică (fără teleferic inclus) 6 euro și la Blandys 6.50 euro.

Rămân la ideea că cea mai frumoasă zi în Madeira a fost la munte. Traseul Pico do Arieiro – Pico Ruivo a fost una din cele mai frumoase experiențe. Mă bucur că cei de la Pico Transfers s-au gândit și la cei care nu au mașină și totuși vor să prindă răsăritul la Pico do Arieeiro. Transferul a costat 28 euro dus-întors.

Pentru explorarea Madeirei de vest am ales Madeira Best of the West Tour organizat de Lido Tours. Eu I-am găsit pe Viator. Turul de 1 zi a costat 25 euro fără masa de prânz inclusă. Se poate opta pentru ea, noi am mâncat la un restaurant în Porto Moniz.

Un alt tur, ceva mai scurt de această dată, a fost Madeira Best of the East Tour organizat tot de Lido Tours. Turul a fost tot 25 euro fără masa de prânz dar pentru care se poate opta.

Levada este una experiențele cele mai frumoase din Madeira. Eu am combinat-o cu un off-road și mă bucur că într-un final am avut parte de timp frumos. Am parcurs levada „25 Fontes” fiind una din cele mai frumoase dar și foarte aglomerată. Este o levada de dificultate medie și e neapărat să experimentați. Costul distracției a fost 42 euro. Mai multe detalii găsiți aici.

5. Sfaturi

Tot timpul e loc de mai bine și uneori ești nevoit să înveți din propriile greșeli. Evit cu orice preț să vizitez aceeași destinație de 2 ori iar la sfârșitul vacanței încerc să fiu fără regrete. Nu iese de fiecare dată iar regretul meu din Madeira este că nu am vizitat și insula Porto Santo. Pe cât de stâncoase sunt plajele în Madeira pe atât de nisipoase sunt cele din Porto Santo.

Înainte de plecare tot ce găsisem spre Porto Santo era exorbitant de scump. Acesta a fost motivul pentru care am lăsat-o baltă. Mare mi-a fost mirarea când am găsit o agenție locală în Funchal care avea prețuri mai mult decât decente spre Porto Santo. Pentru mine a fost relativ târziu pentru că aveam planificată fiecare zi. Dacă mă organizam mai bine cred că era suficientă 1 zi în Funchal și mai rămânea timp și pentru Porto Santo.

Cea mai bună variantă este închirierea unei mașini, astfel nu ești legat de nimeni și nimic. Cu siguranță mi-ar fi plăcut să fac mai multe trasee de levada și știu cu certitudine locuri și priveliști minunate de pe insulă care nu erau incluse în tururi.

Din multitudinea de activități ce le poți face aici, alege ceea ce ție îți încântă inima. Natura e la ea acasă. Admir-o și iubește-o.

Îți doresc zâmbete călătoare ♥

Itinerar:

Madeira – raiul ascuns din Oceanul Atlantic

Funchal – frumusețea unui oraș exotic

Priveliști madeireze Pico Do Arieiro – Pico Ruivo

Minuni ascunse în partea vestică a Madeirei

Tradiții madeireze în estul insulei

Levada das 25 Fontes și off-road în Madeira

2 comentarii la „Madeira – sfaturi și cheltuieli”

1. Foarte utila descrierea ta cu link uri pentru tot ce ne trebuie in viitorul nostrum concediu. Anul trecut ni s-a anulat un zbor asa ca anul acesta in iunie suntem acolo. Iti multumim pentru cele povestite. Felicitari si cat mai multe vacante in viitor.
    Clementina Capagea

2. Bună Clementina,

Ma bucur ca ți-au fost de folos informațiile și ai un overview asupra cheltuielilor.
    Cred ca vremea în iunie e perfecta și da, călătoriile pierdute în pandemie neapărat trebuie recuperate.

Îți doresc o vacanță pe cinste.

PS: Sa îmi spui cum a fost in Porto Santo ?