Priveliști madeireze Pico do Arieiro – Pico Ruivo

Cele mai frumoase priveliști madeireze cu siguranță sunt cele de pe traseul Pico do Arieiro – Pico Ruivo, cel mai cunoscut și frumos traseul de hiking din Madeira.  Așa cum orice aventură madeireză începe din Funchal, acest traseu nu poate fi exclus de pe listă.

Pico Ruivo reprezintă altitudinea maximă a insulei – 1862 m iar traseul este ideal de frumos. Cea mai bună variantă este să te trezești dimineața devreme ca să prinzi răsăritul la Pico do Arieiro și după să iei la pas aproape singura potecă spre Pico Ruivo.

O mașină închiriată este varianta ideală de a ajunge până la Pico do Arieiro pentru că nu există autobuze. Pentru ce care nu conduc sau nu vor să închirieze mașină, există Pico Transfers. Un cuplu foarte mișto au făcut din aceste transferuri o afacere. Te iau de la hotel, te duc până la Pico do Arieiro și vor stabili ora când se vor întoarce după tine.

Ceea ce mi-a plăcut cel mai mult a fost că urmăresc continuu prognoza meteo. M-au contactat și m-au întrebat dacă putem amâna cu 1 zi drumeția din cauza vremii, ceea ce am și făcut. Era păcat mare să nu poți admira peisajul. din cauza norilor. Îi recomand cu toată căldura pentru seriozitatea.

Știam de acest traseu minunat de când îmi cumpărasem biletul de avion și abia așteptam să ies puțin la munte. Elizabeth a fost foarte punctuală iar înainte de răsăritul soarelui eram deja la Pico do Arieiro (1818 m). Drumul din Funchal este de aprox. 20 de minute cu mașina.

Pico Do Arieiro - Pico Ruivo

Parcarea s-a întețit destul de repede de turiști nerăbdători însă răsăritul se lăsa așteptat și ceața nu se mai risipea.

Recomand să aveți mâncare și băutură cu voi pe toată durata traseului. La Pico do Arieiro este un snack bar cu sandwish-uri și băuturi, în schimb nu este deschis atât de devreme dacă vrei să intri pe traseu imediat după răsărit. La Pico Ruivo este, de asemenea, un mini bar cu răcoritoare.

Din păcate nu a fost răsăritul perfect datorită condițiilor meteo dar nici nu mai puteam aștepta știind că e ceva de pedalat.

priveliști madeireze

Pico Do Arieiro – Pico Ruivo (PR1)

Peisajul m-a dat gata de la început, munte cât vezi cu ochii. Mă opream din metru în metru să fac poze și tot peisajul mi se părea ireal de frumos.

Traseul care l-am făcut este PR1. Pe cuvânt de zâmbet călător că nu ai cum să te rătăcești pe aici. Traseul este foarte bine marcat și sincer nici nu prea ai pe unde să o iei în altă parte, poteca e doar una.

priveliști madeireze

Ninho da Manta

La aproximativ 20 de minute de la intrarea în traseu vei găsi primul viewpoint. Abia acum începi să transpiri și să urci în altitudine, în schimb ești recompensat cu un peisaj minunat. Sincer, nu prea mai am cuvinte ca să descriu priveliștea. De aici poți să admiri în toată splendoarea The Eagle s Rock.

Tunel do Pico do Gato

Este cea de a doua oprire după alte 45 de minute de priveliști madeireze. Un tunel în toată regula care pare să dea și mai mult farmec traseului. La ieșirea din tunel peisajul e tot dintr-un tărâm de basm dar văzut dintr-un alt unghi.

Pico Ruivo

Pico do Torres (1853 m)

După un urcuș în toată regula se ajunge la Pico do Torres (1853 m), al doilea cel mai înalt vârf din Madeira. Peisajul rămâne la fel de ireal și deși sunt mii de trepte îți tragi sufletul o secundă și mergi mai departe.

La un moment dat vei ajunge la bifurcarția cu traseul PR1.3 care duce spre Teixeira. Acesta este un alt traseu mai ușor, mai puțin solicitant și mai puțin spectaculos. Cel puțin așa am fost avertizați motiv pentru care am hotărât de la început să mă întorc pe același traseul spre Pico do Arieiro.

Efortul îți este răsplătit cum se cuvine pentru că deja se zărește refugiul care e chiar sub vârf. Văzusem lume la cort pe acolo și era destul de aglomerat. De la refugiu mai sunt aproximativ 30 de minute până la Pico Ruivo.

De îndată ce trecusem de refugiu am zis că e mai puțin de 30 de minute până în vârf, ca și cum ai spune că e aici după colț dar urcând zig-zag parcă nu mai ajungeam :)).

Pico Ruivo – 1862 m

Tot efortul a fost răsplătit cum se cuvine pentru că din vârf ai o priveliște de 360 de grade. Un peisaj absolut superb.

Pico Ruivo

Am zăbovit puțin pe aici așteptând o fereastră și câteva raze de soare dar nu prea a ținut norocul. Am transpirat pe urcare pentru răsplata unor priveliști madeireze unice.

Pe traseu am văzut turiști de toate vârstele, ba chiar aș putea spune că mai mult de jumătate dintre ei erau de vârsta a doua. Madeira este cunoscută ca destinație preferată de germani, olandezi și englezi trecuți de prima tinerețe.

Mi se pare părea ciudat să mă întorc pe același traseu și cu toate acestea peisajul nu era la fel. Simțeam cum încep să mă rupă miile de trepte și psihicul meu dadea deja rateuri și picioarele nu mai ascultau. Dar cumva cumva, tot mai urci 10 și după iar 10 și uite așa ai mai dus un urcuș sau o coborâre.

Minunat traseul, nu imi venea să cred că am ajuns înapoi la Pico do Arieiro, parcă nu vroiam să se termine :)).

Știți că de câte ori merg pe undeva, încerc să văd orașul/ locul de sus. Ei, de data aceasta am avut cea mai autentică priveliște.

Traseul se face în aprox 8 ore dus-întors la pas lejer. După ce am ajuns m-am oprit la o cafea la snack-bar iar Elizabeth a și venit la timp pentru a mă duce înapoi în Funchal.

Am găsit profilul tehnic al traseului aici.

Acest traseu este unul din cele mai populare și cel mai frumos traseu pentru a atinge înălțimea maximă. Priveliști madeireze la tot pasul, singura potecă este cea care te lasă âncet să descoperi misterul muntelui iar cele zeci de mii de trepte te răsplătesc cu peisaje amețitoare. Doar văzând puterea si magia muntelui realizezi cât de mic ești ca om.

Itinerar

Madeira – raiul ascuns din Oceanul Atlantic

Funchal – frumusețea unui oraș exotic

Minuni ascunse în partea vestică a Madeirei

Tradiții madeireze în estul insulei