Best in travel 2019

Nimic nu e mai frumos decât să tragi linie la sfârșit de an și să aduni roadele. 2019 a fost un an cât se poate de productiv din perspectiva călătoriilor. Best in travel este un articol dedicat anului respectiv și o recapitulare frumoasă a ceea ce am văzut, experimentat și testat.

Spun că 2019 a fost un an productiv pentru că am reușit să fac ceva nou, să văd ceva nou, să mai elimin o barieră mentală/financiară sau psihologică și cred că am reușit. Compar anul acesta cu cei din urmă, compar anul acesta cu lista făcută la început de an. Mare e bucuria când vezi că în mare parte ai reușit ce ți-ai propus.

Dacă ar fi să adaug un lucru mai puțin îmbucrător ar fi lipsa plecărilor spontane pentru că în 2019 au fost ceva mai puține. Motive pot să enumăr multe dar mă bucur că am reușit să îndeplinesc ce mi-am propus.

MARTIE

A fost o premieră pentru că a fost primul concediu când am călătorit cu părinții mei. I-am adus la Dublin și apoi a urmat surpriza de a merge în Portugalia. Mama și-a dorit probabil de zeci de ani să meargă la Fatima și v-am povestit despre acest loc cumva din perspectiva ei. După ce i-am îmbarcat înapoi spre România, am mai rămas încă 1 zi la Lisabona.

2019

APRILIE

Această lună a început cu schimbări majore pentru mine. După ce mi-am demisia am decis că merit timp pentru mine până la începerea noului job. Pentru că demisia a fost prea din scurt, nu am reușit să aplic pentru viza pentru destinația dorită prin urmare am rămas în Europa.

După lungi căutări și calcule am ajuns la o variantă finală a ceea ce a fost Eurotrip 2019 care a constat în 10 zile cu rucsacul prin Europa și un buget calculat de 1000 euro cu toate costurile incluse. Vezi aici dacă am reușit!

M-am bucurat de 3 zile superbe în Andaluzia pe care a fost imposibil să o vizitez pe toată. M-am rezumat la Malaga, Granada și Ronda. Le recomand pe toate 3 fără dar și poate.

A doua țară a fost Belgia pentru că deja Bruges mă striga prea tare. În Bruxelles am reușit să îmi iau restanța din 2009 și cu această ocazie am tras o fugă și în Antwerp.

Ultima destinație pe care nu am vrut sub nicio formă să o exclud din itinerar a fost Olanda. Eram în luna în care înfloresc lalelele și Amsterdam capătă o altă culoare. Pentru iubitorii de lalele o vizită în Parcul Keukenhof este neapărat de trecut pe listă. Un alt simbol al olandezilor sunt faimoasele mori de vânt, iar cele mai frumoase le găsești la Zaanse Schans.

MAI

Nu am găsit o lună mai frumoasă pentru a mă vedea cu prieteni dragi. După planuri și sincronizări în 2019 am reușit să mă întâlnesc cu prietenele mele dragi Crina și Maria. Nu ne mai văzusem în formulă completă din perioada facultății. Pentru că la acea vreme toate 3 eram plecate din România am decis să ne vedem într-un loc pe care nu l-am mai vizitat niciuna dintre noi. Și pentru că nimeni nu dădea vreo șansă unor țări din fostul bloc sovietic am petrecut un weekend, puțin spus frumos, în Letonia, la Riga.

Am descoperit un oraș încântător, cu prețuri mai mult decente pentru o capitală europeană și cel mai frumos a fost timpul de calitate petrecut cu fetele.

NOIEMBRIE

Odată cu începerea noului job a fost ceva mai greu de plecat însă zilele de concediu s-au strâns cât ai zice pește. Cu Mihai e greu tare de plecat datorită programului încărcat la muncă.

Am reușit să petrecem un singur weekend în 2 la Köln și tare ne-a plăcut. Din oarece motive nu s-a arătat să vizitez Germania mai devreme. Köln este un oraș foarte prietenos și perfect pentru o escapadă în 2.

Cireașa de pe tort a venit după o săptămână când am plecat în Madeira. Nu am cuvinte care să exprime cât de frumoasă este insula. Despre câte se pot face/ vedea/ experimenta pe această insulă am scris deja. Am început cu 2 zile de explorat Funchal, după am ales un traseu montan Pico do Arieiro – Pico Ruivo, am explorat insula de la vest la est și în ultima zi am ales un traseu de levada.

best in travel

Best in travel 2019 în numere:

• 25 de zile călătoare în afara Irlandei
  • 10 zile de concediu în România
  • 6 țări vizitate cu 2 premiere: Olanda și Letonia
  • 12 orașe
  • 7 bilete de avion cu 1 companie în premieră (Tap Portugal)
  • 2 hosteluri
  • 5 hoteluri
  • 7 situri UNESCO
  • 26744 km zburați

Vă doresc un 2020 de pomină!